16. september 2010

Strik i striber

Det bliver også til andet end bleer. For Axel har heller ikke rigtig brug for flere bleer lige nu.
Så det sidste stykke tid har jeg strikket lidt på en sweater med raglanærmer til ham.
Jeg havde set en meget smuk en i Sys Fredens bog Børnestrik.
Men garnet til den er ikke til at opdrive, nok fordi det er håndfarvet og kun produceres i små mængder i Japan.... Og bogen har et par år på bagen.
Så jeg fandt noget andet garn til formålet. Og her er resultatet, med en lidt fræk dreng i ;-)


Jeg er ret stolt. Det er første gang jeg strikker raglanærmer. Men bestemt ikke sidste gang. Det var nemt og sjovt og bliver pænt i stedet for al den montering til sidst.
Og så passer den bare Axel perfekt.
Den er lidt varm for årstiden lige nu. Men den bliver fantastisk lige om lidt.


På billederne her er han meget snottet, så en varm trøje var dejlig for ham.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar