29. august 2010

Links til blestoffer

Pul og minkee køber jeg flere steder: Funkjogging, Lykkedragen, pocket-bots, myllymuksut og Storchebarn.
Alm. hvid pul er billigt ved Funkjogging. Og Mie der har stedet er sød og hjælpsom og hurtig til at sende. Og så har hun et godt udvalg af lækker mønstret pul, minkee, fleece og jersey også:-)
Det er ret billigt ved pocket-bots og godt udvalg. Og hun har sågar også noget minkee der allerede har pul på bagsiden dog i få farver. Og så har hun et stort udvalg i forskellige farver pul, hvilket kan være rigtig flot med forskellige farver knapper til. Og hun har det i nappy-cut så man ikke behøver købe en hel meter af hver farve.
Lykkedragen i Norge kan også have noget fint på lager eller et godt tilbud.
Myllymuksut er finsk men deres hjemmeside har også en engelsk version. De har nogle spændende ting, men som regel skal det købes i en hel meter. Så man skal være sikker på at ville sy mange bleer der er ens.
Storchebarn har også nogle fine print i pul og også lidt bambus.
Du skal IKKE købe bomuldspul. Det har tit flotte motiver, men det trækker væden ud af bleen så tøjet bliver vådt.

Microfleece til indersiden af bleen køber jeg ved Stof & Stil. Men ved at mange foretrækker dyre typer og bla. også coolmax. Men jeg synes det andet fungerer som det skal og er billigt. Så det er det sjovere at bruge penge på det fine udvendige stof...

Bambusfleece til natbleer og indlæg køber jeg mest ved ecoearthfabrics. Deres kvalitet er god og til en fin pris. Jeg har valgt selv at sy indlæg. Men det kan stort set ligeså godt betale sig at købe dem færdige.

Microfiber til det øverste indlæg i lommebleen køber jeg som klude i SuperBrugsen. De har 2 for 10 kr. Det giver lige to indlæg:-)

Lidt inspiration fra egen blehylde. Minkee og pul / mønsteret og ensfarvet.

1 kommentar:

  1. Hvor er de fine! Hvor meget koster det dig ca at lave en ble? Har du fundet et godt mønster, eller selv tegnet?

    SvarSlet